İspanyolca Öğrenmeye Başlayacaklara Tavsiyeler

 ¡Bienvenidos a todos!

 İlk yazımın konusunu ispanyolca öğrenmek olarak seçtim, çünkü bu yola ilk başkoyduğumda benim de en çok ihtiyacım olan şeylerden biri böyle bir içerikti.

 Öncelikle bu güzel dil hakkında birkaç genel bilgi verelim. ispanya ispanyolcası Castellano olarak geçmektedir. Bu kelime İspanya’nın Castilla bölgesinden gelmektedir ve hemen hemen bütün ispanya Krallığı’nın kullandığı dil budur. Tabii ülkede tanınan 3 resmi dil daha vardır ki birisi Katalanca’dır; kendisi ileride daha birçok yazıların konusu olacaktır. :)



 Neyse efendim, sonuçta ispanyolca ispanyolcadır tabii ki, kimseye durup da Castellano biliyorum demeyeceksiniz, ama bir gün olur da bir Latin Amerikalıyla tanıştığınızda size “ne güzel Kastilya dili konuşuyorsun.” dediğini duyabilirsiniz. Latin Amerika ispanyolcasında daha sonra değineceğim bir takım değişiklikler olmakla beraber bunlar iletişiminizi ya da anlamanızı zorlaştıracak kadar büyük değişiklikler değildir. Beni en çok zorlayan Arjantin aksanıdır, Meksikalılar ise candır.

 Neyse, işin bu kısmını bir başka yazıya bırakıp konumuza giriyorum.

 Bir dilde profesyonelleşmek için kursa ihtiyaç olabilir ama başlangıç seviyesi için kesinlikle kendi çabanız yetecektir. Benim ilk başladığımda en çok kullandığım web sitesi studyspanish.com olmuştu. Ben hiçbir siteye paralı üye olmadım, internetten hiçbir uygulamaya para ödemenize gerek olmadan yüzlerce kaynağı kullanabilirsiniz. Menüden grammar kısmına girdiğinizde karşınıza 9 tane ünite çıkıyor. Başlangıç seviyesinde ilk 3-4 ünite sizin için yeterli olacaktır. Menüye baktığınızda hızlıca çalışılabilir gibi duruyor ama konular gittikçe yoğunlaştığından, sindirerek çalışıp tekrar etmenizi öneririm. 9 üniteye baktığınızda A2-B1 arası bir gramer bilgisi var. Bu sitede en beğendiğim şey A2 seviyesinde öğrenilen Geçmiş zaman kiplerini bol örnekle karşılaştırmalı olarak anlatıyor olması.  Evet geçmiş zaman kip”leri” :) ispanyolcada perfect tense’ler dışında 2 tane geçmiş zaman var, ama bu bizim bildiğimiz di’li ve miş’li geçmiş zamanlardan farklı. Ama gözünüz korkmasın, mantığını kavradıktan sonra sizi çok fazla ters köşe yapmayacaktır.

  Dil öğrenmek diyince tabii ki akla 2 uygulama geliyor: Memrise ve Duolingo. Açıkçası ben Memrise’ı daha çok sevdim. Ama yine de diyebilirim ki ispanyolca öğrenme konusunda Memrise’a fazla güvendim ve benim için zaman kaybettirici oldu. Bu iki uygulamada da yine ücretsiz olarak içeriğin büyük bir kısmına ulaşıyorsunuz ve bence yeterli oluyor. Memrise’da önemli olan amatörce hazırlanan derslerden kaçınmak. Zaten Memrise’ın kendi ekibi tarafından hazırlanmış hali hazırda 7 seviye ispanyolca dersi var. Hemen Memrise’ı indirip birinci seviyeden başlamanızı öneririm. Bu arada kurs aratırken dili değiştirip ingilizce-ispanyolca da öğrenebilirsiniz, ki her zaman daha fazla İngilizce kaynak bulabileceğiniz için benim önerim budur. Memrise’da beni biraz oyalayan hatamsa şudur. Aslında gayet profesyonelce hazırlanmış bir “A1 Spanish” dersi var. Ona da gözatmanızı öneririm ancak 1700 küsür kelimesiyle yorucu olabiliyor ve aynı şeyleri papağan gibi tekrarlatabiliyor. Kendinizi tamamen adamak yerine her zaman inisiyatif kullanmanızı öneririm.

Son tavsiyem ise bir sözlük olup, aslında bir sözlüğün ötesinde mükemmel bir uygulama; http://www.spanishdict.com. Mobil cihazınıza uygulamayı indirip ilk kelimenizi aratınca, karşınıza örnekleriyle beraber anlamlar çıkıyor. Eğer isterseniz onlarca örneğe ulaşabileceğiniz bir sekme ve aradığınız kelime bir fiilse bütün çekimleri gösteren bir başka sekmeyle aslında mükemmel bir eğitici aynı zamanda. Bununla da kalmayıp bir YouTube kanalı oluşturmuşlar. Güncel video paylaşımları yok ancak ilk seviye ispanyolca için oluşturulmuş 4 adet oynatma listesi var ki favori youtube kanalım olmuşlardır. Studyspanish ile birlikte kendinize bir not defteri alıp hemen başlayabilirsiniz.




Kanalın oynatma listelerini izlemeye başlamadan önce tek önerim bir kanaldan ispanyolca alfabeyi öğrenmenizdir. Biraz uzun bir video olsa da bu Meksikalı hanım kızımız bu işte iyidir, ben takip etmesem de diğer videolarına da bakabilirsiniz.




Başlangıç için bu kadar bilgi yeter de artar diye düşünüyorum,  çok fazla bölünmek yerine size en uygun olduğunu düşündüğünüz kaynakta bir süre istikrar göstermenizi tavsiye ederim son olarak. 

Diğer yazımda görüşmek üzere,

¡Hasta luego!



Paylaşımlarımı İnstagram’da ispanyahakkindahersey kullanıcı adıyla takip edebilirsiniz!

Yorumlar

Popüler Yayınlar