İspanyolca Öğreneceklere Tavsİyeler - 2

Herkese Merhaba,

Yeni yazımın konusunu yine İspanyolca olarak seçtim, çünkü şimdiye kadar blogdaki yazılarım arasında en çok tıklanan yazı oldu ve ben de bunu bir yazı serisine dönüştürmeye karar verdim.

Öncelikle bu serinin ilk yazısını okumayanlar buraya.



İlk yazımda internet üzerinden erişebileceğiniz kaynaklara değinmiştim. Bu yazıda daha çok kitaplara yer vermek istiyorum. Tabii bu kitapların da çoğu internet üzerinden erişilebilir durumda. Benim favorim Scribd adında bir site. Mobil uygulaması da mevcut. Çok ciddi bir döküman arşivi var. Bir kez daha ücretli üyeliğe gerek olmadan bu uygulamadan faydalanmanız mümkün. İlk 1 ay ücretsiz olan deneme sürümünde işinize yarayabileceğini düşündüğünüz bütün kaynakları indirerek bu sorunu çözebilirsiniz. Deneme süresi bittiğinde indirme hakkınız da bitiyor. Ancak ayda 3 adet döküman görüntülemeye devam edebiliyorsunuz çevrimiçi olarak. O yüzden ben hala ücretsiz olarak kullanıyorum, 3 kitap hiç de az değil.

Yine de kitapların orijinallerine erişmek her zaman daha iyi çünkü ses materyallerini internette bulmak imkansıza yakın. İşte bu yüzden size esas tavsiyem Alvaro Mutis Kütüphanesi.
İstanbul Cervantes Enstitüsü bünyesinde, Tarlabaşı'ndaki adreste yer alıyor. İçinde saatler geçirip, uzun uzun kitapları incelemekten zevk aldığım, aklınıza gelebilecek her türlü kaynağa, kitaplar dışında süreli yayınlara, müziklere, filmlere erişebileceğiniz bir kütüphane. Hemen hemen her ay yeni kitaplar gelmesi ve sürekli güncel kalması da cabası.

Kütüphane mesai saatleri içinde herkesin kullanımına ücretsiz olarak açık. Kitap ya da diğer materyallerden ödünç almak için üyelik gerekiyor. Genel üyelik yıllık 70tl, öğrenci ve öğretmenler için indirimli üyelik yıllık 50tl. Üye olduktan sonra 8 kitap ve 6 görsel kaynağı 1 aylığına ödünç alabiliyorsunuz. Eğer şehir dışındaysanız, kargo ücretini karşılamanız kaydıyla ödünç almak istediğiniz kitapları gönderiyorlar ki gerçekten takdir edilesi bir hizmet.

İki Katlı Kütüphanede Çalışmak İçin Masalar Ve Bilgisayarlar Da Bulunuyor.

Üstelik bir de e-kitap mobil uygulaması var. Burada daha çok dergiler ve okuma kitapları oluyor ki kütüphaneye gidemediğim zamanlarda başvurduğum bir yol.

Gelelim favori kitaplarıma,

1- Cuadernos de Gramatica Española - Difusión Yayınlarından
A1 seviyesindeki kitabın ilk 10 sayfalık önizlemesine buradan ulaşabilirsiniz.
A1, A2, B1 seviyelerinde ve bu üç seviyenin bir arada bulunduğu olmak üzere toplam 4 farklı kitabı olan bir seri. Ben özellikle yeni başlayanlar için birden çok seviyenin bir arada bulunduğu kitapları önermiyorum. Seviye seviye çalışmak daha etkin bir yol. Bu kitaplarda her ünitenin başında özet bilgi ve sonrasında onlarca alıştırma bulunuyor. Benim kendi başıma çalıştığım zamanlarda en sevdiğim kitaplardan olmuştu. Zaten difusion yayınlarını beğenmemek mümkün değil.

2- Uso de La Gramatica Española - Edelsa Yayınlarından
Uso serisini geç keşfettiğime üzülmüyorum desem yalan olur. Sanırım bu kitap Cervantes Enstitüsü öğrencilerinin bir çoğunun favori kitabı. Aslında önereceğim çoğu alıştırma kitabı format olarak birbirine benziyor. Bu kitapta da yine her ünite özet bilgiler ile başlıyor. Farklardan bir tanesi seviye olarak Elemental, Intermedio ve Avanzado şeklinde ayrılması. Diğeri de alıştırmalardaki tarzlarının farkı.
Elemental seviyesinin ilk ünitesini buradan inceleyebilirsiniz.

3- En Gramática - ANAYA Yayınlarından
Bu kitap nedense pek popüler değil ama ben yine de seviyorum. Eğer konu çalışmam gerekiyorsa bu kitaba göz atıyorum çünkü konu kısmı daha geniş, diğerleri gibi özet değil.
A1-A2 tek kitapta, B1 ve B2 seviyeleri ayrı olarak toplam üç kitabı olan bir seri.
Bu linkten dilediğiniz kitabın yanında yazan “ver muestra” kısmına tıklayarak kitabın ilk sayfalarını inceleyebilirsiniz.

4- Aprende Gramática y Vocabulario - SGEL Yayınlarından
Bu kitap da konu kısmını özet tutuyor ama öğreticiliği çok yüksek, örnekleri de oldukça kaliteli. Bu kitabın farkı bazı ünitelerinin kelime dağarcığını geliştirmek için hazırlanmış olması. Açıkçası ben kitabın o bölümlerini pek kullanmadım çünkü bu şekilde kelime çalışmak bana sıkıcı geliyor. Ama eminim o bölümleri de beğenenler olacaktır.
Bu seriyi incelemeniz için örnek bulamadım ama arzu edenler için buraya yayınevinin tanıtım kataloğunu ekliyorum.

5-Gramática de Uso Del Español - SM-Ele Yayınlarından
Son olarak önereceğim bu kitap, aslında bir başvuru kitabı. İspanyolca öğrenen herkesin mutlaka bilmesi gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Bu dili öğrenmeye başladığımda, ilk elime geçn kitaplardan birisi buydu, ve aldım ünite ünite çalışmaya başladım. Daha sonra bunun büyük bir hata olduğunu anladım. Çünkü her bir kitapta yüzlerce ünite var. Şöyle ki; sadece isimleri öğretirken bile tekillik-çoğulluk bir ünite, isimlerin cinsiyeti (feminino-masculino) iki ünite olarak ayrılmış. Bu nedenle kitap çok kapsamlı, çok derin. Baştan sona oturup çalışmak verimsiz ve sıkıcı oluyor. Ama aynı zamanda gördüğüm en kaliteli örnekleri içeriyor, her konunun kilit noktalarına çok güzel değiniyor. Bu nedenle el altında bulundurup eksik hissettiğiniz konulara bu kitaptan çalışmak çok faydalı olacaktır.
Kitabın tanıtımı burada.
B1-B2 seviyesinden örnek üniteye ise buradan ulaşabilirsiniz.

Eveet, sanırım bu kadar. Ben yazmaya doyamadım ama konuyu fazla dağıtmadan, en faydalı gördüklerimi paylaşmaya çalıştım. Umarım beğenmişsinizdir.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere,
¡Hasta luego!


Yorumlar

  1. Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler! Bahsettiğiniz kitapların açıklamaları da İspanyolca sanırım. Açıklamaları İngilizce olan güzel bir kitap var mıdır bildiğiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ispanyahakkindahersey8 Mayıs 2019 10:38

      Herkese merhaba, blogu ilk hazırladığımda yorumlarla ilgili bir sıkıntı vardı, bazı yorumlar üzerinden çok uzun zaman geçtikten sonra yayınlanmış oldu. (uzun süre göremeyince bir süre sonra unutmuşum açıkçası) Daha önce cevap veremediğim için herkesin affına sığınarak bu yorumları yeni okuyacaklar için yine de cevaplamış olayım.
      İsmi biraz enteresan ama Spanish For Dummies diye bir kitap var, ingilizce açıklamalı önerebileceğim. Ama İspanyolca açıklamalar gözünüzü korkutmasın bence, örneklerin içeriğinden zaten konuyu çıkartıyor olacaksınız bir süre sonra, genelde başlangıç seviyesinde yazarlar da cümleleri basit tutuyor.

      Sil
  2. Merhaba! Blogu yeni keşfettim ve İspanyolca öğrenmeye karar verdiğinde karşıma çıkması ilaç gibi oldu :P Diğer yazıda belirttiğiniz uygulamalara göz attım lakin kitap önerilerine baktığımda ulaşabileceğim bir kaynak bulamadım :( d&r v.b. yerlerden satın alabileceğim öneri kitaplarınız var mıdır? Mesela İnci Kut'un yoğun metodla İspanyolca kitabı gözüme çarptı ama emin olmadan almak istemedim uygun fiyatlı değil çünkü. Şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ispanyahakkindahersey8 Mayıs 2019 10:47

      Merhaba! üstteki yorumda bahsettiğim gibi yorumlara gecikmeli de olsa geri dönüyorum. Bu kitapların çoğunu Amazon'un sitesinde görüyordum. yabancidilkitabim.com diye bir site var, orayı inceleyebilirsiniz. Bir de Cervantes'in kullandığı kitapları satan birkaç kitabevi var, oralara sorabilirsiniz; ROBINSON CROUSE 389 (Beyoğlu), Pandora Kitabevi (Beyoğlu), Çağlayan Kitabevi (Beyoğlu), Metropol Kitabevi (Bakırköy), Omega Kitapçılık (Kadıköy)
      Ama bana kalırsa direkt Cervantes'in kütüphanesine üye olun derim. Alacağınız bir kitap parasına yıllık üye olup kitap ödeünç alabiliyorsunuz.

      Sil
  3. Merhabalar, ben üniversite öğrencisiyim ve erasmus’la malaga’ya gitmeyi düşünüyordum ancak fırsat olmayacak gibi. Onun yerine şimdi hem ileride kariyerim için bir kazanç olacağı için hem de bir hobi olarak ispanyolca öğrenmeye heves ettim. Bunu kurssuz yapmayı düşünüyorum. En azından a1 a2 seviyeleri için.
    Daha önceden inci kut’un bütün kitaplarını almıştım ama daha sonradan 0’dan başlayan biri için bunların iyi bir başlangıç olmayacağını anladım. Sonrasında udemy’den 323 derslik bir kurs satın aldım. Hergün 2-3 video izliyorum. Çok keyifli ve faydalı gibi. Ama bununla birlikte öğrenmemde daha hızlı ve etkili olması açısından farklı kaynak arayışındayım. Pimsleur veya rocketta stone gibi kaynakların olumlu yorumlar aldığını gördüm ama çok pahalı kaynaklar o yüzden farklı kaynaklara erişim için sizin de yazınızda bahsettiğiniz alvaro mutis kütüphanesine üye olmanın mantıklı olduğunu düşünüyorum. Siz ne dersiniz? Udemy’den devam edip bu tavsiye ettiğiniz kaynaklarla takviye mi yapmalıyım? 4-5 kaynak tavsiye etmişsiniz. Hepsini mi almalıyım yoksa hayır kaan sana şunlar yeterli olur diyeceğiniz kaynakları mı alayım? Ayrıca beginner seviyelerde kitap da okumak istiyorum, tavsiye edeceğiniz kitap(lar) olur mu? Bunların dışında da herhangi bit tavsiyeniz varsa seve seve denemek isterim.
    Çok soru olduğunun farkındayım, şimdiden anlayışınız için teşekkür ederim.
    Saygı ve sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ispanyahakkindahersey8 Mayıs 2019 11:00

      Merhaba! Öncellikle maalesef bahsettiğiniz uygulamalar hakkında bir fikrim yok, ama siz kendinizi geliştirdiğinizi hissediyorsanız doğru yoldasınızdır. Ama özellikle bir öğrenci için cost effective olması çok önemli, eğer bahsettiğiniz uygulamalar çok maaliyetliyse bütçenizi zorlamak zorunda değilsiniz bence, çok iyi diye aklınız çelinmesin. Kütüphaneye her halukarda üye olabilirsiniz bence, katkısı olacaüına eminim.
      Okuma kitabı olarak benim en çok aklımda kalan difusion yayınlarının grandes personajes serisi vardı; Frida Kahlo'yu okumuştum. Dali, Picasso, Garcia Marquez gibi sanatçılar da vardı, o seriyi önerebilirim. Bu seriyi satın almak isterseniz internette kolay bulursunuz ama aynı şekilde Alvaro Mutis'te de bulabilirsiniz.
      İlginize teşekkür ederim. Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar