İspanya'da Ulaşım Alternatifleri

 Malum İspanya euro bölgesi ve bu yazıyı yazdığım sıralarda euro 4.50 civarlarında. İspanya’da ulaşım da o kadar ucuz değil. O yüzden bugün hem birden farklı şehre gitmek isteyenler, hem şehir içinde araçla ucuza gezmek isteyenler, hem de daha uzun süreli kalacaklar için birkaç alternatiften bahsedeceğim.





1.BlaBlaCar

Birçoğunuz BlaBlaCar’ı Türkiye’de de olması sebebiyle duymuştur, ama duymayanlar için kısaca bahsedeceğim. BlaBlaCar, yolculuk yapacak olan şoförün, aracına aynı istikamete giden yolcuları alarak yol masrafını bölüştüğü bir uygulama. Diğer yolcular için tercih edilmesinin sebebi onlar için de daha uyguna geliyor olması.
 Örneğin Madrid - Barcelona arasında seyahat etmek istiyorum. Otobüsle gitmek istersem 30-35 euro civarı ancak otobüs yol üzerindeki şehirlere uğrayacak ve yolculuğum 8 saate yakın sürecek.
 Hızlı trenle 3 saatlik kısa bir yolculuğu gündüz vakti yapmak için 60 eurodan ucuza yolculuk bulmak biraz zor diyebilirim.
 Uçak ile yolculuk etmek istersem de en az 40 euro ödemem gerekecek.
 BlaBlaCar’da da bu yolculuğu şu anda yaklaşık 30 euro civarında bulabiliyorum ama bence 25 euro yeterli bir fiyat ve şanslıysanız bu fiyata yolculuk bulabilirsiniz. Bu arada Madrid - Barcelona araçla yolculuk yaklaşık 5 saat sürüyor.
 Bu fiyatları 2018 Ocak için tekrar kontrol ettim.
 Esasında Madrid - Barcelona için birçok alternatifin olması iyi bir avantaj ve yolculuğunuzu önceden planlarsanız uçakla, gece treniyle ya da belki yarı hızlı trenlerle uyguna yolculuk yapabilirsiniz.
 Ama yazın bu fiyatların daha hızlı yükselmesi sebebiyle ya da Madrid’den daha güneye, başka şehirlere gitmek istediğinizde BlaBlaCar iyi bir alternatif oluyor.

 BlaBlaCar’ın Türkiye’de yaygın olmadığını ve çevremdeki birçok kişinin de şüpheyle yaklaştığını biliyorum. Ancak İspanya’da oldukça yaygın olarak kullanılmakta. Tanımadığınız bir şoföre güvenmekte zorlanıyorsanız, o kişinin profilini ve geçmiş yolculuklarını inceleyebilirsiniz. Ben İspanya’da hem yolcu alan, hem de şoförün yolculuğuna katılan kişi olarak BlaBlaCar’ı kullandım ve hiçbir kötü tecrübem olmadı. O yüzden İspanya’ya gittiğinizde bir yolculuk planlıyorsanız ve pahalı geliyorsa BlaBlaCar’a da bir göz atmanızı tavsiye ederim.

2.Elektronik Otomobil Kiralama

 İşte uzun zamandır bahsetmek için beklediğim uygulama. Avrupa’nın birçok şehri kiralık bisiklet istasyonları ile meşhur. Şimdi teknoloji bunu bir basamak ileri taşıyor. Bu uygulama şehir merkezinde park yerlerinin pahalı olması ve park sorunu nedenleriyle şehirde yaşanlar için çok kullanışlı bir uygulama ama araç kiralamayı düşünen turistler için de pratik olduğunu düşünüyorum.
 Sistem şu şekilde çalışıyor. Uygulamayı indirip kimlik bilgilerim ve ehliyetimle üye oluyorum. Maksimum 9 euroluk bir depozito ödüyorum ki bazı firmalar depozito istemiyor. Bunun dışında hiçbir üyelik masrafı yok. Üyeliğim onaylandıktan sonra uygulamada harita üzerinde çevremdeki araçları aramaya başlıyorum. Diyelim ki arka sokağımda bir araç gördüm, bunu uygulama üzerinden rezerve ediyorum. Aracın yanına gittiğimde uygulama üzerinden ya da üye kartımla kapıların açılmasını sağlıyorum, torpido gözünden anahtarımı alıyor ve sürüşe başlıyorum. Gideceğim yere vardığımda, belediye tarafından belirlenmiş herhangi bir park yerine park edebiliyorum. İspanya’da sokağın merkeziliğine göre park yerleri farklı renklere ayrılıyor ve ona göre ücretlendiriliyor. Ama bu araçlarla maviye mi yeşile mi park ettiğim benim için hiç farketmiyor. Yolculuğu bitirdiğim anda benim araçla alakam bitiyor. Park yeri ücreti ise firma ile belediyenin anlaşması dahilinde. Şehir sakinleri için güzel olması da bu yüzden, günde 2-3 euroya işyerime gidip park yeri ücretini düşünmelerine gerek kalmıyor.

Uygulama üzerinden rezerve ettiğimiz aracı harita üzerinden buluyoruz.

 Fiyattan bahsetmişken, ücretlendirme genelde dakika başına oluyor. Mesela Emov’un araçlarını kullanırsanız her dakika için 24 cent ödüyorsunuz.
 Diyelim ki 4 kişi turist olarak geziyorsunuz. Madrid’de bir metro bileti 1.25 euro. 5 euroya metroya
binmektense bu araçla yaklaşık 20 dakikalık bir mesafe gidebilirsiniz.
 Ben kendim Türk ehliyetiyle bu sistemi kullanmadım ancak yeni çipli ehliyetlerin Avrupa’da 6 ay geçerli olduğunu biliyorum.

Bir küçücük fıçıcık olan aracın içi de bu şekilde. Bu araç 4 kişilikti.

Şu anda gelişmekte olan bir sektör olduğundan, firmalar hem depozitoda indirim sunuyor, hem de ilk kullanıcılara 15-20 dakikalık ücretsiz sürüş hediye ediyor.
 Emov ve car2go tamamen elektornik araçlarla Madrid’de hizmet veriyor. Bluemove ise Madrid, Barcelona ve Sevilla’da hem elektronik hem de benzinli araçlarla hizmet veriyor. Her firmanın kendine göre artıları ve farklı ücret tarifeleri bulunmakta.

 Biz BlablaCar ve emov kullandık. Bu araçlardan herhangi birini deneyimlediyseniz, lütfen yorum olarak paylaşın. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere. ¡Hasta luego!


Yorumlar

Popüler Yayınlar